Dag 6: Rust en op naar Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 6: Rust en op naar Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 6: Rust en op naar Stavanger

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Augustus 2015 | Noorwegen, Stavanger

Vandaag hebben we ‘uitgeslapen’ tot 9.45. We hadden nog wel heel wat langer kunnen slapen, maar we hadden de wekker gezet om op tijd uit te checken. Toen we wilden betalen, kon dat niet met een pinpas of creditcard dus moesten we eerst geld halen. Omdat we de hosts stom vonden en geen zin hadden om te haasten deden we alles op ons gemakje. Eerst even rustig ontbijten, spullen pakken en vast avondeten koken, omdat we pas rond 8/9 uur in Stavanger zouden zijn. De chinezen waren weer in de keuken en we hebben weer even gezellig met ze gepraat. Wow, wat zijn die mensen toegewijd zeg! De jongen vertelde dat hij 12 uur per dag werkt, 7 dagen per week (en dat is normaal!). Hij had zelfs een goede baan: bij een start up van een nieuw soort elektrische auto’s. Hij heeft normaal gesproken maar 5 vakantie dagen per jaar, Vijf!!! Ik kan het me niet voorstellen! Maar hij was wel blij met wat hij deed, gelukkig.
Daarna gingen we geld halen en kijken hoe laat de bus gaat. Toen we langs een cafétje liepen zagen we de 2 jongens uit New York, waarmee we het laatste stuk van de hike hebben gelopen. We gingen er even bij zitten, we waren alle 4 erg moe en gesloopt en staarden een beetje voor ons uit. Even later gingen we weer naar het hostel om te betalen en onze backpacks te halen. Toen gingen we weer terug naar het cafétje, wat direct naast de bussen was. Even later kwamen we ook de Deense jongens tegen daar, wat een toeval allemaal! Zij hadden op de Troltunga geslapen in een tent, wat erg koud was geweest.
Om 15.50 gingen we met de bus, we moesten nog een keer overstappen maar verder ging de busreis erg soepel. We hebben allebei een beetje geslapen en in de tweede bus aten we ons avondeten. Met de tweede bus gingen we op een boot, dat was erg leuk. Om ongeveer 8 uur kwamen we aan in Stavanger. Toen hebben we nog een half uurtje gewacht omdat onze host om 9 uur thuis zou zijn, komende dagen gaan we namelijk coutch surfen (iemand biedt gratis zijn/haar bank of huis aan). Toen gingen we een paar stations verder met de trein en werden we bij de trein opgehaald door onze host. Een hele aardige meid met een schattig hondje. We hebben we een beetje gepraat en titanic gekeken met Noorse ondertiteling (dat was op tv). Noors is eigenlijk een hele logische taal, het is best een beetje begrijpelijk. Er komt veel Engels in terug en ook een beetje Duits en Nederlands. We kunnen hier in een bed slapen, het huisgenootje van onze host is namelijk net gaan samenwonen met haar vriend.
Welterusten allemaal!