Dag 19: Active or passive? - Reisverslag uit Riga, Letland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 19: Active or passive? - Reisverslag uit Riga, Letland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 19: Active or passive?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Augustus 2015 | Letland, Riga

Vandaag was ik al om half 9 wakker. Ik heb even ontbeten en de rest van mijn reisverslagen bijgewerkt, wat nog best wat werk was aangezien ik afgelopen dagen alleen maar wat notities had gemaakt en dus de verhalen nog helemaal moest schrijven. De bedoeling is om vandaag naar het strand te gaan met de drie jongens waar ik gisteren en eergisteren ook mee ben opgetrokken. Eind van de middag gaan zij verder Letland in (ik ben vergeten waar). Ze vroegen nog of ik mee ging, maar ik ga toch maar richting Tallinn, volgens plan. Verder wilde ik vandaag weer een beetje aan mijn conditie werken en dus een zwembad opzoeken. En vandaag maar niet te laat slapen aangezien ik afgelopen dagen niet zo heel lange nachten heb gehad.
Natuurlijk verliep de dag anders dan bovenstaand. Plannen zijn er immers om gewijzigd te worden. Na een lekker rustige ochtend zijn we naar de grote markt gegaan om goedkoop & lekker eten te halen. Daarna zijn we met de trein naar het strand gegaan, wat zo’n 20 min verderop was (en slechts 2 euro voor een retourtje kostte!). Op het strand was het echt heerlijk. Toen we er aankwamen hadden we de keuze naar links op het passieve strand te gaan of naar rechts, naar het actieve strand (ja, dit stond aangegeven met pijlen). Na gisteravond was deze keuze niet zo moeilijk. We waren wel echte badasses toen we aan het zwemmen waren en een met een balletje aan het gooien waren op het passieve strand. Ja, wij durven wel! En natuurlijk kwam het regelmatig voor dat een van ons zei: ‘stop being so active, go to the other beach!’ waarop degene die ‘actief’ was, dezelfde actie passief ging doen (slowmotion), wat er standaard stom uit ziet. Maarja, wel fun.
Eind van de middag gingen we weer terug naar Riga omdat de jongens naar de volgende plek zouden gaan en omdat het al wat kouder werd. Eenmaal bij het station bleek dat er geen bussen meer reden, alleen erg laat in de avond. Oeps. Maarja, een zaterdagavond in Riga is ook niet verkeerd en dus wilden ze nog een nachtje in het hostel blijven. Maar, er is natuurlijk altijd een maar, er waren maar 2 bedden vrij. Dus ging een van de jongens op de bank slapen: coutchsurfing in het hostel. Daarna zijn we weer in hetzelfde tentje als gisteren gaan eten (lekker en goedkoop ☺). En, omdat ik toch al in mijn hoofd had om naar het zwembad te gaan vond ik dat ik dat ook maar moest gaan doen. Dus ben ik naar het olympische zwembad gegaan (wat een half uur lopen was) om weer even lekker te zwemmen, zo’n 3 km (ik hoop dat Steven (meneer de coach) dit ook leest ;). Na het zwemmen was ik van plan om naar het hostel te gaan om mijn spullen te droppen en dan de jongens in de stad op te zoeken, maar ik dacht: als ik nu een bed zie, kom ik er niet meer uit. Dus ben ik direct naar de stad gegaan. De jongens waren bij een live optreden, een soort van festival waarbij er ook verschillende spellen waren en je eten kon kopen. Agnese, het Letse meisje dat we de eerste avond tegen kwamen kwam ons ook weer opzoeken en legde het Letse spel uit. Het was een soort van poolen, wat schippers vroeger deden. Ook waren er wat hippies die aardappel met knoflook en abrikoos met chocolade op de bbq deden, hmmm dat was erg lekker!
Na de spelletjes zijn we voor het podium gaan staan en hebben we eigenlijk de hele nacht gedanst ☺. Toen het licht begon te worden vond ik het wel weer tijd om naar het hostel te gaan. Ik ben echt zo blij met mijn oogmasker en mijn oordopjes ! ☺ ☺ Anders had ik zoveel minder geslapen denk ik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 17046

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 17 December 2016

NY and Peru

03 Augustus 2015 - 31 December 2015

Van Bergen naar Jyväskylä

04 Januari 2017 - 30 November -0001

New Zealand and more

Landen bezocht: