Day 5: Lovely but busy facilitators day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Day 5: Lovely but busy facilitators day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Day 5: Lovely but busy facilitators day

Door: Find English version below

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Wat een heerlijke dag vandaag! Heel voldoenend ☺. Ik heb vandaag een trainingsdag gehad met alle facilitators van de groep, en het was erg leuk! Super leuke en gezellige mensen en het is me nu helemaal duidelijk wat er van me verwacht wordt, wat mijn taak is en hoe het programma er uit gaat zien. In deze ene dag heb ik de andere faclilitators voor mijn gevoel al echt goed leren kennen, echt leuk!
We hebben een sessie over leiderschap gehad, ‘wat voor leider ben jij?’ en wat zijn daarbij sterke punten en valkuilen en wat wil je leren de komende twee weken. Erg leuk dat er bij de World Merit ook zoveel ruimte en aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling ☺. Met je leiderschapsstijl in gedachte moest je een buddy zoeken, mijn buddy is Jennie, ook iemand uit Nederland ☺. Terugkijkend had ik me geen betere buddy kunnen wensen, dankje Jen!! Mijn leiderschapsstijl houdt grotendeels in dat ik iedereen wil includeren in het proces, iedereen enthousiast maken en houden en samen beslissingen maken. Daarbij is het goed dat iedereen zijn ‘voice’ gehoord wordt, maar het maakt het lastiger om beslissingen te maken en knopen door te hakken, wat dan een challenge is waar ik de komende weken aan kan werken ☺. Terug lezend hierop, was dit inderdaag een challenge, mijn team hield namelijk ook van deze leiderschapsstijl (daar kom ik later op terug).
Verder hebben we de hele 2 weken doorgesproken, gehoord hoe en wat voor sessies we moeten voorbereiden en de logistieke zaken rondom het inchecken van 360 mensen morgen en de busreis naar Indian Head Camp (IHC). Het was een lange dag met veel informatie (van 8.30-18.00 non-stop), maar het was een goede dag! Daarna hadden we pizza in de tuin van het hostel, van die me-ga grote echte Amerikaanse pizza’s, om daarna nog een tour door het hostel te krijgen van iemand die in deze hostelketen werkt en een ook link heeft met de World Merit (WM). We eindigden in het super-de-luxe appartement waar de manager van het hostel kan overnachten, mét dakterras én een lekker rood wijntje ☺. Een goede afsluiting van de dag!
Vandaag is Rachel ook aangekomen in het hostel (de vriendin uit Duitsland die ik vorig jaar in Noorwegen heb ontmoet ☺). Echt leuk om haar na een jaar weer te zien! Het is net alsof er helemaal geen jaar voorbij is gegaan!
Ik heb net nog even de input van mijn APEs (action plan executors, ook wel apes genoemd door de organisatie (als in apen in het Engels ;)) gecheckt. Wat is ingeleverd ziet er best goed uit ☺. Ik heb er zin in morgen!! Nu snel slapen want de wekker gaat al weer om 5.45. Nu ik dit typ denk ik echt: au! Echt zoooo vroeg?! Maarja, komt goed! Eerst een meeting over de bussen, dan alles klaar maken zodat de APEs makkelijk kunnen inchecken en dan de bus begeleiden en vermaken. Maar eerst slapen!

Such a lovely day today! Very satisfying ☺. Today I’ve had the trainings day for the facilitators, together with (almost) all of the facilitators, which was a lot of fun. I have met such nice and lovely people and finally I know what is expected from me and what the program will look like. Within this one day I have the feeling that I got to know the other facilitators really well, which feels really good ☺.

We have had a session on leadership, ‘what kind of leader are you?’ what are strong sides, what can be improved and what do you want to learn the coming two weeks. Really nice that there is also space for personal development at WM ☺. Based on your leadership style one had to choose a buddy which has a different leadership style than you, and so I buddied up with Jennie, a girl from the Netherlands ☺. Looking back, I could not have wished for a better buddy, thanks Jen! ☺ My leadership style contains that I want to include everyone in the process, make and keep everyone enthusiastic and to make decisions and compromises together. A strong point is that everyones voice will be heard, but it makes it harder to actually make decisions, what is a good challenge for coming weeks. Re-reading this, this was indeed quite a challenge, my team liked this leadership style as well (I’ll come back to that).

Next to that we have talked through the two weeks, heard what kind of sessions we should facilitate and how to prepare them and some logistical things for checking in 360 people and driving them to Indian Head Camp (IHC). It was a very long day with a lot of information (from 8.30-18.00 non stop), but it was a good day! After that we had pizza in the garden of the hostel, a huuuuuge real Amerian pizza. We ended in the luxuous ‘penthouse’ where Danny stayed (facilitator of goal 17), who works at another hostel from the same organisation. We had wine, a rooftop and good company ☺ A very good end of the day!
Today Rachel arrived as well (my friend from Germany, whom I met last year in Norway ☺). It was really nice to finally see her again! Really feels like to time has passed since last year.

I have just checked the input from my APEs (action plan executors), and it looks quite good! ☺. I am really looking forward to tomorrow! Now I will quickly go to sleep because the alarm will ring early…. 5.45!


p.s. You may have noticed that I translated this from Dutch to English, sorey!

  • 22 September 2016 - 10:49

    Gre De Boer:

    Sanne war een fantastische verhalen.Het is echt aan jou besteed.veel plezier en geniet van je reis,groetjes uit Wageningen

  • 23 September 2016 - 12:21

    Brechtje:

    Sanne, wat een fantastische ervaringen doe je op met World Merit. Echt superleuk en goed dat je dit doet en er zoveel plezier in hebt.

    Liefs, Brechtje

  • 23 September 2016 - 19:44

    Laura:

    Het was weet super leuk je verhaal te lezen. Wat een ervaring!

    Liefs, je moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 17045

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 17 December 2016

NY and Peru

03 Augustus 2015 - 31 December 2015

Van Bergen naar Jyväskylä

04 Januari 2017 - 30 November -0001

New Zealand and more

Landen bezocht: