Tijd voor een update! - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Maart 2017 | Indonesië, Balikpapan

Hallo allemaal!
Sorry voor de long time no see/hear! Maar zoals mijn pa zou zeggen, geen bericht, goed bericht. Toch ben ik jullie natuurlijk wel wat meer verschuldigd na 70 dagen Nieuw Zeeland. Ik heb tot nu toe niet wat online gezet omdat ik nog niet een lopend stuk had getypt, maar alleen wat aantekeningen per dag heb gemaakt. Dit, voornamelijk omdat tijdens kamperen mijn laptop niet zoveel tevoorschijn kwam.
Maar in de volgende blogs zal ik jullie vertellen wat mij zowel bezig heeft gehouden in Nieuw Zeeland ☺. Momenteel zit ik op Bali, ik ben hier 3 dagen geleden aangekomen na twee vluchten van samen ongeveer 12 uur. Nu ik niet meer aan het kamperen ben, maar in hostels slaap heb ik wat meer de neiging om mijn laptop erbij te pakken en verslag te doen van wat me bezig houdt, dus ik denk dat jullie nu wat meer van mij zullen horen. De eerste dagen op Bali heb ik lekker wat rustig aan gedaan, een beetje rondgelopen, uitslapen en natuurlijk lekker – en goedkoop – eten. De eerste avond ben ik met een jongen die ik in het hostel heb leren kennen een hapje gaan eten aan het strand en ben ik vroeg naar bed gegaan. De dag erna heb ik langs het strand gelopen, wat winkeltjes bekeken en een beetje in het hostel rond gehangen. ’s Avonds nodigde Will, een ander jongen van het hostel, mij en Sarah uit om met hem en wat vrienden van hem te gaan eten ’s avonds. Dat was erg gezellig, we waren met een erg internationale groep, waaronder Nono, die uit Indonesië zelf komt. We hebben samen een typisch Indonesisch gerecht gemaakt waarvan ik de naam niet meer weet, maar het was super lekker! Gisteren heb ik een snorkelset gekocht en ben ik voor lunch naar een soort van restaurantje gegaan, een ‘Wadung’, waar voornamelijk locals komen. Het eten was echt heerlijk! Je kreeg een bord met rijst en dan kon je kiezen wat je er voor groente, vega (of vlees) op wilt, dus ik koos tahu, boontjes, champions en een omelet; het was heerlijk! En omgerekend kostte het maar 1 euro! Ik hoefde ’s avonds niet eens meer te eten want ik zat zo vol! Vandaag ga ik met een groepje mensen naar een kleiner eiland; Lembongan, om daar te gaan snorkelen en misschien surfen. Daarna blijf ik daar om een duikcursus te gaan doen ☺. Ik ga met Nono, een local, Anna uit Spanje, Ben uit Singapore, Roy uit Nederland, Anna uit Duitsland en een vriend van Ben. Anna (uit Spanje) woont sinds 3 jaar hier op Bali en uit Nederland en Anna uit Duitsland doen hier hun onderzoek voor hun scriptie. Nono komt van het eiland waar we heen gaan en kent overal veel mensen, waardoor we voor een extra goed prijsje met de boot kunnen snorkelen en met de boot. Ik heb er zin in! Snel meer over mijn belevenissen van nu en van Nieuw Zeeland!

  • 18 Maart 2017 - 19:23

    Laura:

    Het is weer heerlijke om je enthousiaste verhalen te lezen.
    En zo te lezen heb je het reuze naar je zit.
    Heerlijk dat je zo lekker kunt eten voor een klein bedrag.
    En veel succes met de duikcursus.
    Veel liefs van je moeder. xxx

  • 19 Maart 2017 - 16:04

    Tiny De Boer:

    Heey Sanne, wat leuk om weer wat van jou te horen. Lekker aan het snorkelen en zo en je gaat ook nog lekker duiken, leuk hoor! Je hebt al weer veel leuke mensen ontmoet. Nog heel veel plezier en geniet er lekker van!

  • 21 Maart 2017 - 09:47

    Brechtje:

    Hi Sanne, wat ontmoet jij toch veel interessante mensen. En wat doe jij veel ervaringen op!
    Geniet van de mooie onderwaterwereld, het lekkere weer en het heerlijke eten! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 17033

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 17 December 2016

NY and Peru

03 Augustus 2015 - 31 December 2015

Van Bergen naar Jyväskylä

04 Januari 2017 - 30 November -0001

New Zealand and more

Landen bezocht: