Dag 22: This is not Norway - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 22: This is not Norway - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 22: This is not Norway

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Augustus 2015 | Estland, Tallinn

Vandaag ben ik met een tour naar het national park geweest. Met 7 anderen en een tourguide gingen we in een busje naar het park. Eerst gingen we naar een soort van oude begraafplaats, waarvan niet bekend is wie er liggen, maar het moet ergens van eeuwen geleden zijn (en waarvan werd verteld dat het is verplaatst voor een snelweg). Niet erg indrukwekkend. Daarna gingen we naar een erg groot huis waar monniken in hebben gewoond, ook dit was erg vervallen en ik begon toch wel te twijfelen of deze tour wel een goede keuze is geweest. Vervolgens gingen we naar de grootste waterval van de Baltische staten. Ik was hier vooral erg benieuwd naar, aangezien ik in Noorwegen heel wat prachtige watervallen had gezien. Onze tour guide vertelde dat normaal de waterval erg breed en mooi is, maar omdat het zo’n zachte winter is geweest, de waterval nu maar ¼ is van wat het normaal is. Dat was ook wel te zien, (weer) iets dat niet echt indrukwekkend was. Daarna kwamen we bij een torentje waar een oud vrouwtje ons in zeer gebrekkig Engels uitlegde wat de geschiedenis van de toren was. Ik begreep er erg weinig van en dus legde onze tour guide ons later uit dat dit was bedoeld als vluchtplek voor de rentmeester als de mensen op het land die (voor hem) aan het werk waren in opstand kwamen. Er ging door mijn hoofd heen: ‘dit is denk ik de minst indrukwekkende/spectaculaire dag van mijn hele reis’.
Daarna gingen we eindelijk naar het National park. Hier gingen we een stuk lopen. We werden afgezet aan het begin van de route en onze tourguide zou ons aan de andere kant weer oppikken. We liepen over een houten verhoging, wat er onder lag was voornamelijk moeras. Het eerste gedeelte leek erg op Nederland, op de bossen en de Veluwe. Maar toen we verder liepen werd het een stuk mooier en werd het weer de moeite waard ☺. Er waren veel verschillende meertjes en we hebben nog even pootje-gebaad. Toen we weer bij het busje aankwamen gingen we naar een restaurant om wat te eten. Daarna gingen we naar de laatste stop: ergens aan zee waar we, omdat het eb was, naar een eilandje konden lopen. Dat was wel erg mooi en gaf een super mooi uitzicht. Daarna gingen we weer terug naar het hostel waar de reis begon (Monk’s hostel). Tijdens de tour heb ik met bijna alle mede-tour gangers gesproken, over het algemeen erg gave mensen die erg veel van reizen houden. Er was ook 1 Chineze man die zijn baan is gestopt, omdat het anders niet mogelijk is om te gaan reizen (ze hebben maar 10 dagen per jaar vakantie).
Met een aantal hadden we afgesproken dat we ’s avonds weer naar Monk’s hostel zouden gaan, hier was namelijk een (erg goedkope) bar en vanavond was er een beerpong competitie. Ik ben samen met een meisje, Felicia, die in hetzelfde hostel verblijft naar ons hostel gegaan. Even douchen en daarna zijn we in een beroemde pannenkoekentent gaan eten. Ik had een pannenkoek met gorgonzola en champions, super lekker! Daarna zijn we naar Monk’s pub gegaan en hebben we meegedaan aan de beerpong wedstrijd. We hadden meer talent dan onze tegenstander, maar helaas, toch waren we er in de eerste ronde al uit. Ondanks dat hebben we nog een erg leuke avond gehad ☺.

p.s. Pap en mam: beerpong is een spel met een balletje waarbij je erg goed moet nadenken en tactisch moet zijn.