Tijd voor weer een berichtje! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Tijd voor weer een berichtje! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Tijd voor weer een berichtje!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 September 2015 | Finland, Jyväskylä

Zo, het is al een tijdje sinds ik wat heb gepost, dus het werd weer eens hoogstens tijd om iets van me te laten horen. (En de mensen die vragen wanneer ik weer eens een blog typ hebben er ook aan bijgedragen ;)) .
Mijn laatste update stamt alweer van de eerste studieweek, wat lijkt dat lang geleden zeg!
In de tweede week ben ik op woensdagmorgen heel vroeg op de bus gegaan naar Helsinki, om naar Nederland te vliegen voor de bruiloft van Annemarie en Marten ☺. Wat was dat een prachtige bruiloft zeg! Ik heb er erg van genoten en het was het 100x waard om voor terug te vliegen! Voor de rest heb ik in Nederland wat vrienden gezien, een beetje bij gekletst met mijn lieve huisgenootjes, uit gegeten met Marijke en heb ik zelfs nog een potje gepolod met mijn team, het was toevallig hun eerste wedstrijd van het seizoen dat weekend. Helaas kon ik paps en mams niet zien, want die waren op vakantie, maar gelukkig komen mama en Merlijn me over een week en een paar daagjes al opzoeken! ☺
Op zondagmiddag vloog ik weer naar Helsinki om vervolgens weer met de bus naar Jyväskylä te gaan. Ik was behoorlijk moe toen ik ‘s nachts eindelijk thuis kwam. Ja, gek hè, maar na 2 weken voelt het al als thuiskomen. Toen ik in Nederland was geland moest ik zelf al weer een beetje wennen aan alle drukte, stress en al dat gehaast van de Nederlanders. Dat gaat er hier toch een stuk relaxter aan toe (op een goede manier). De week na de bruiloft was een best wel drukke week met colleges, groepswerk, sportklasjes, waterpolo, een feestje en het regelen van het volgende uitje: een weekend naar Koli National park met Franny en Leona, twee meiden uit Duitsland. Een uitgebreide beschrijving hiervan, vind je in mijn volgende verhaal (anders werd deze blog minstens 4 pagina’s). Natuurlijk heb ik vanuit Nederland ook wat stroopwafels meegenomen, anders mocht ik namelijk niet terug komen bij mijn polo team hier. Toen ik de stroopwafels uit mijn tas haalde, waren ze ook allemaal super blij, want je kunt zulke lekkere stroopwafels hier niet krijgen. Nouja, vooruit dan maar ;).
De week na het National park was het ook best wel druk omdat ik nog wat opdrachten moest inhalen. Weer colleges, training, groepswerk en weer een feestje op donderdag. Of zeg maar gerust: feest. Er was een soort van kroegentocht door Jyväskylä, waar studenten over ongeveer heel midden Finland op af komen. Op zijn minst 7000 studenten… ☺. Onze tutoren hadden ons hier mee naartoe genomen, en we hebben een erg leuke avond gehad. De dag erna heb ik niet zoveel gedaan, een beetje de stad in geweest, veel leuke koopjes gedaan bij een tweedehands winkeltje, en heb ik ’s avonds nog getraind. Zaterdag ben ik wezen ‘mushroom hunten’, paddenstoelen zoeken in het bos. Ik heb (heel trots) cantharellen gevonden en nog wat eetbare en niet eetbare paddenstoelen gevonden (de niet-eetbare hebben we weggegooid). ‘Savonds heb ik weer gepolod en daarna ben ik met een groepje de stad in geweest, op zoek naar een lichtshow. De show konden we niet vinden, maar er was wel een pad met veel mooie en bijzondere verlichte dingen. Ook in het water waren zwanen en bloemen van licht. Erg mooi, maar toch wel een beetje een bummer. Zondag had ik gereserveerd om bezig te gaan met studie en honours en ben ik nog een blokje rond gelopen bij de skipiste. En ’s avonds heb ik de oogst van gisteren gekookt: een soepje met paddenstoelen ☺ Erg lekker! Op 1 paddenstoelensoort na, die was wat minder. Weten we dat ook weer. (p.s. ik ben niet ziek geworden en ik leef nog! ;)). Nu is het al weer maandag en heb ik een lange college dag achter de rug. Morgen nog wat groepswerk en werken aan opdrachten en woensdag ga ik met 3 andere meiden, Anne-Sofie, Sarah (Frankrijk) en Rhiannon (Australië) helemaal op naar het noorden! Helemaal naar het drielandenpunt, Kilpisjarvi, en naar Noorwegen, met de auto. Op maandagmiddag komen we weer terug, dus ik zal mijn verjaardag ergens in een Nationaal park of in de auto vieren ;). Maar nu ga ik op naar training! Anders kom ik te laat!
Het volgende verslag zal gaan over mijn tripje naar het noorden, ik zal jullie niet weer zo lang laten wachten!

Veel liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 17053

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 17 December 2016

NY and Peru

03 Augustus 2015 - 31 December 2015

Van Bergen naar Jyväskylä

04 Januari 2017 - 30 November -0001

New Zealand and more

Landen bezocht: