Dag 9: Reisdag - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 9: Reisdag - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 9: Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Vandaag is echt een reisdag. Van Stavanger naar bergen met de bus en 2x boot en dan met de trein van Bergen naar Oslo. We zijn vanochtend mooi op tijd opgestaan om even rustig te kunnen ontbijten en op tijd te zijn voor de trein naar het centrum van Stavanger (vanwaar de bus vertrekt). Het is leuk dat de bus ook twee keer met de boot gaat, want dan heb je een mooi uitzicht en kun je even naar buiten. Even pauze van dat zitten de hele tijd ☺.
Met de trein hadden we behoorlijke vertraging, zo’n 3 kwartier. Maar gelukkig was het uitzicht vanuit de trein over het algemeen erg mooi! Ik had ‘de beroemde treinreis’ wel wel wat spectaculairder verwacht, maar dat is eigenlijk niet zo gek omdat ik al zoveel mooie landschappen had gezien. Dus een tip voor degene die naar Noorwegen wilt, ga éérst met de trein en niet eerst alle prachtige hikes doen. Desalniettemin was het alsnog wel erg mooi hoor! We zijn nu alleen een beetje verwend en ‘gewend’ geraakt aan de verschillende prachtige landschappen.
Verder was het fijn dat ik een groot deel van de reis naast Rachel kon zitten. Rachel had namelijk al een tijd van tevoren geboekt, en ik niet. Ergens halverwege kwam iemand die voor die plek had gereserveerd en toen zat ik achter Rachel, nog steeds een chille plek omdat ze zo onze ‘etenstas’ tussen ons in konden zetten en toch nog een beetje konden kletsen.
We waren door de vertraging rond half 12 in Oslo. Toen we de trein uit liepen, de stationshal in waren we allebei erg blij: wat voelt het goed om weer in een crowded area te zijn! ☺ Na afgelopen week bijna alleen maar kleine dorpjes of natuur te hebben gezien (op Stavanger na) zijn we eindelijk weer in de ‘vertrouwde’ bewoonde wereld. Hier ‘leeft’ het. Ook om 12 uur ’s nachts. We gingen met de tram naar ons hostel en konden zo inchecken. We hadden de eerste nacht een hele dorm voor ons alleen, samen met een Frans meisje dat dezelfde trein en tram-reis had gehad als ons. Gelukkig hoefden we dus niet onze bedden klaar te maken in het donker en in stilte ☺. Best gek hoe zo’n ‘luie’ reisdag toch wel erg vermoeiend kan zijn. En al helemaal vergeleken met de moeheid na een hele dag hiken..
Morgen gaan we maar eens Oslo verkennen!

Good night!