Dag 11: Laatste avondmaal met Rachel - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 11: Laatste avondmaal met Rachel - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 11: Laatste avondmaal met Rachel

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Gisteravond rond 10 uur, toen we zonsondergang aan het kijken waren op het dak van het hostel, met iemand die we in de keuken hadden ontmoet (ik geloof dat ie Daniël heette), kwamen we op het geweldige idee om de volgende dag zonsopgang te bekijken. Om 5.26 zou de zon op komen volgens internet. Duss wekkertje om 5.15 en op naar het dak met onze slaaphoofden. Omdat de zon achter de bergen op kwam, en niet in de haven zoals we hadden gehoopt, duurde het nog een half uur langer voor de zon op kwam. Maar na even wachten kwamen gelukkig de eerste zonnestralen. Een mooi gezicht, maar ik zou voor hetzelfde plaatje niet nog een keer mijn wekker zó vroeg zetten. Daarna gingen we ontbijten in de keuken en dook ik nog even voor een half uurtje mijn bed in. Daarna waren we van plan om om 9 uur bij de toerist information centre te zijn om een kaartje te halen om te kunnen fietsen. Om half 10 waren we er, maar gelukkig ging het redelijk snel met de wachtrij. Voor de uren daarna hadden we een plan: eerst met de fiets naar de apple store (want ik had een virus op m’n laptop), dan boodschappen doen voor de reisdag van morgen, terug naar het hostel om spullen te droppen en op naar de vintage store waar we al een paar keer langs zijn gelopen. Dat plan ging best soepel en de lieve jongen in de apple store heeft mijn laptop weer beter gemaakt! ☺ In de vintage store heeft Rachel een heel leuk rokje gekocht, ze had er namelijk geen rekening mee gehouden dat het ook nog wel eens lekker weer kon zijn in Scandinavië. Gelukkig had ze wel ook haar bikini mee en dus gingen we naar het strand. Dit was nog wel even zoeken en een eindje fietsen, maar het was het zeker waard! De rest van de middag hebben we heerlijk op het strand gelegen met een muziekje er bij. En ik heb zelfs nog even gezwommen, ook al was het water nog best koud. Rond 6 uur vonden we dat het tijd was om naar dat ene leuke Indiase restaurantje te gaan in de multiculturele wijk (wat dus ook leuk is voor de portemonnee). Daar hebben we heerlijk gegeten. Wat kan ik niet zo goed uitleggen omdat het allemaal in het Noors was, maar het was iets van rijst met vegaspul en een saus waar in ieder geval spinazie in zat. En als toetje hebben we ons ook laten verrassen. Ik had een bolletje ijs met een soort van warm cake-achtig iets waarvan ik niet kan uitleggen wat het is, maar het was in ieder geval erg lekker ☺. Daarna gingen we naar het hostel om vast onze tas te pakken en ik wilde even douchen om het zoute water van me af te spoelen. We waren van plan om daarna nog naar een parkje te gaan of de stad in te gaan, maar het duurde wat langer voor we klaar waren en toen waren we al best wel moe. Dus zijn we maar gaan slapen.

xoxo

  • 15 Augustus 2015 - 18:56

    Laura:

    Ik weer gesmuld van je verhalen onder het genot van een heerlijk beschuitje met Hollandse aardbeien!

  • 16 Augustus 2015 - 12:39

    Petra:

    Lieve Sanne,
    War leuk wat jij allemaal schrijft.
    Ook fijn dat je leuke mensen ontmoet, ben je fijn niet alleen.
    Heb jou eerste verslag bij oma gelezen, maar kijk nu via de computer. Is leuker en kan ik ook wat terug schrijven. Doe voorzichtig en veel liefs en dikke kus Petra



  • 24 Augustus 2015 - 10:46

    Sanne Kruid:

    hahaha :)

    Leuk om te horen!

    @ Petra

    Ik ben inderdaad echt bijna niet alleen tijdens mijn reis :)
    En als ik even alleen ben, vind ik dat vaak eigenlijk best wel even lekker!

    Veel liefs en een dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 17063

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 17 December 2016

NY and Peru

03 Augustus 2015 - 31 December 2015

Van Bergen naar Jyväskylä

04 Januari 2017 - 30 November -0001

New Zealand and more

Landen bezocht: