Van Bergen naar Voss - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Van Bergen naar Voss - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Van Bergen naar Voss

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Augustus 2015 | Noorwegen, Vossevangen

Vanochtend gingen we met de trein van 10 uur naar Voss, om het eerste deel van de beroemde railway tussen Bergen en Oslo te verkennen. We hadden al om half 10 afgesproken om vast kaartjes te halen en om te zorgen dat we aan de juiste kant zitten in de trein, zodat we het beste uitzicht zouden hebben. Dat was dus aan de rechter kant, volgens het internet. Toen de trein vertrok stonden we al in de aanslag met onze telefoons om foto’s te maken. Maar we gingen van tunnel naar tunnel, wel met mooie stukken tussendoor, alleen lastig om vast te leggen. Én, de mooie gedeeltes waren eigenlijk voornamelijk aan de linker kant. Maar het was gelukkig niet zo druk dus zijn we tussendoor geswitcht. Er was een erg mooi uitzicht, maar we denken dat het mooiste nog moet komen (tussen Voss en Oslo). Om 11.15 kwamen we aan in Voss. Toen zijn we direct naar het hostel gegaan, waar we ook al terecht konden, erg fijn! ☺ Het hostel is gelegen aan een meer, omringd met groene bergen en er zijn zelfs bergen met sneeuwtoppen te zien, erg mooi! We slapen vannacht in onze eigen slaapzak, op een matras op de grond. We dachten dat we in een grote zaal zouden slapen met veel anderen. Dat van de grote zaal klopt, maar we slapen er maar met z’n tweeën: masterslaapkamer voor ons twee dus! Met… een prachtig uitzicht op het meer én ons eigen terras! Luxe! Verder zijn we Bergen in gegaan en hebben we weer een poging gedaan om goedkoop boodschappen te doen: vandaag schaft de pot pizza met broccoli! :D Verder hebben we vandaag eigenlijk niet zoveel gedaan, we zijn nog erg moe van afgelopen dagen hiken. Het plan was dan ook om erg vroeg te gaan slapen, om morgen weer op tijd aan het ontbijt te zitten (ontbijt is hier included & komt van een organische boerderij, jum ☺). Morgen willen we naar het national park gaan om te hiken, waar we gaan slapen hebben we nog niet helemaal uitgevogeld.

xx

• 10 Augustus 2015 - 12:45

Brechtje:

Wat goed dat je elke dag blijft schrijven. Leuk hoor! Wat een prachtig land is Noorwegen toch. Ik denk dat er weer een land bij komt op mijn wensenlijstje wat betreft reizen. Veel plezier nog! X Brechtje

• 12 Augustus 2015 - 13:24

Sanne Kruid:

Haha, ja zo kan ik ook alles onthouden ;)
    Noorwegen is zeker een aanrader!
    LIefs!
    X

• 19 Augustus 2015 - 19:37

Merel:

Hi schatje!
    Door de vakantie enzo heb ik nog heel wat in te halen qua lezen, maar ik vind 't nu mooi!!
    Klinkt allemaal superleuk en het lijkt met een prachtig land.
    Ik ga snel door met de rest lezen dan ben ik weer bij!
    Geniet ervan lieverd!
    Kusje!