Dag 13: Stockholm city centre - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 13: Stockholm city centre - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 13: Stockholm city centre

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Augustus 2015 | Zweden, Stockholm

Vanochtend was ik al best op tijd wakker. Ik heb even rustig ontbeten en tegelijkertijd op mijn laptop naar een hostel gezocht. Ik had twee opties, waarvan ik bij beiden 3 nachten in verschillende kamers moest slapen, omdat het verder vol zat. Dus dat heb ik maar gedaan. Na het regelen van de kamer en mijn bed opgemaakt te hebben kon ik eindelijk het centrum in. Ik heb eigenlijk voornamelijk veel gewandeld en me een beetje in de drukte begeven. Stockholm is wel echt een erg mooie stad! En is eigenlijk niet te zien in 1 dag. Ik ben nu voornamelijk in het winkel gedeelte geweest en in een paar parkjes. Daarna ben ik langs de toerist informatie geweest omdat ik nog een paar dingen wil bezoeken (Uppsala en Archipelago) en om te kijken hoe ik in Riga ga komen. Riga? Letland? Huh? Ja. Ik ga mijn reis een beetje omgooien. In plaats van langer in Zweden te blijven kies ik er voor om woensdag met de boot naar Riga te varen, daar een paar nachten te blijven en daarna naar Talinn te gaan (Estland) om vervolgens met de boot naar Helsinki te gaan en natuurlijk te eindigen in Jyväskylä. Dit is eigenlijk omdat ik in het vliegtuig van Nederland naar Oslo (voor mijn overstap naar Bergen) die tip kreeg van een vrouw die naast me zat. Riga en Talinn moeten erg mooie steden zijn. En van de landen Estland en Letland weet ik eigenlijk heel weinig af, dus het lijkt me leuk om daar heen te gaan! Weer een nieuwe cultuur met een nieuwe uitdaging.
Maargoed, na informatie te hebben ingewonnen heb ik een fietspas gehuurd voor 3 dagen, heb ik wat boodschapjes gedaan en ben via een (mooie) omweg terug gegaan naar het hostel. Daar heb ik pasta klaar gemaakt & hier zit ik nu mijn blog weer bij te werken.
In de dorm waar ik die nacht zou slapen raakte ik aan de praat met een jongen uit Florida: Griff. Hij wilde nog even door het oude centrum lopen en wat te eten halen, dus ging ik even mee, wat erg gezellig was. Toen we wat vissers zagen gingen we er even bij kijken. Een Duitse jongen had beet en het kostte hem behoorlijk wat moeite om de vis op te halen. Hij was gewoon recreatief aan het vissen, maar toen bleek dat hij een zalm had gevangen! Midden in de stad! Dat was wel bijzonder om te zien, ik had niet verwacht dat er in het midden van de stad zalm zou zitten.
Daarna zijn we weer richting het hostel gegaan en ben ik gaan slapen.

See ya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 17145

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 17 December 2016

NY and Peru

03 Augustus 2015 - 31 December 2015

Van Bergen naar Jyväskylä

04 Januari 2017 - 30 November -0001

New Zealand and more

Landen bezocht: