Dag 14: Uppsala Gamla - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 14: Uppsala Gamla - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 14: Uppsala Gamla

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Augustus 2015 | Zweden, Uppsala

Vandaag heb ik een beetje uitgeslapen, mijn spullen verhuisd naar een andere kamer en ben toen weer de stad in geweest. Eerst ging ik even naar de toerist information om te vragen naar de boot naar de Archipelago eilanden, dat wil ik morgen namelijk doen. Ook wil ik vast mijn ticket halen voor de boot naar Riga.
Daarna ben ik naar het treinstation gegaan om naar Uppsala te gaan, een levendige studentenstad. Daar heb ik een beetje rond gelopen. Eerst door de botanische tuinen, wat erg mooi was! Ook heb ik ondertussen vaak even een stop gehouden op een bankje in de zon want het was zo lekker weer! Verder ben ik nog een gratis museumpje in geweest en naar een hele grote kerk geweest. Voor de rest was het voornamelijk een beetje door de winkelstaat slenteren. Daarna wilde ik nog wel graag naar het Gamla Uppsala, het oude centrum. Ik verwachtte dat ik daar wat oudere huisjes ed. Zou zien, maar er waren alleen wat heuvels. Bleek dat dit vroeger een plek was om dieren en mensen te offeren. Heel wat anders dan ik had verwacht dus. Het was wel nog steeds erg zonnig en een mooi uitzicht, dus ik heb een beetje rond gelopen maar ik vind het geen aanrader. Daarna ben ik weer naar Stockholm gegaan.
’s Avonds heb ik rond gefietst door Stockholm en een prachtige zonsondergang bekeken. Verder ben ik niet te laat gaan slapen: volgende dag moet ik vroeg op voor de boot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 17075

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 17 December 2016

NY and Peru

03 Augustus 2015 - 31 December 2015

Van Bergen naar Jyväskylä

04 Januari 2017 - 30 November -0001

New Zealand and more

Landen bezocht: