Dag 17: Aangekomen in Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 17: Aangekomen in Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 17: Aangekomen in Riga

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Augustus 2015 | Letland, Riga

Vanochtend was ik al redelijk op tijd wakker, ik ben eerst weer naar het dek gegaan om te kijken of er al land in zicht was. Riga was al te zien. En om 11 uur lokale tijd kwam de boot aan (het is hier 1 uur later dan in NL). Toen ik van de boot af kwam heb ik aan wat mensen gevraagd waar de tram is, dat was best een eindje lopen. De mensen die ik aan sprak wilden me graag helpen, probleem was alleen dat ze niet (of 1 woord) Engels konden spreken. ‘Mie ghelp you’, was zo ongeveer het enige dat ik begreep. De rest was in het Lets. Toen dacht ik: laat maar, ik zoek zelf wel even. Thank you for your help! Bye! Toen ik bij de tram aan kwam stond vroeg ik waar ik was op de kaart en volgens een stel was ik al erg dichtbij het centrum, toen dacht ik: oooh dan kan ik ook wel lopen. Toen ik later weer aan iemand vroeg waar ik was, was ik nog helemaal niet in de buurt van mijn hostel. En ik werd mijn zware backpack een beetje zat dus toen heb ik maar een taxi aangehouden om me bij het hostel af te zetten (wat overigens maar 4 euro was): I love the prices here! Toen bij het hostel aangekomen vroeg ik of ze nog plek hadden, ik had namelijk niet geboekt van tevoren. Helaas.. het zat vol! Maar de jongen achter de receptie had wat andere hostels voor me gebeld en gelukkig kon ik terecht bij een hostel om de hoek ☺. Daar heb ik even mijn spullen gedropt en ben vervolgens een beetje rond gaan lopen. Op een gegeven moment kwam ik bij een markt, wat echt een mega grote markt bleek te zijn! Er was echt zoooveel te kopen: vis, vlees, groente, fruit, kaas, noem maar op! Daar heb ik me dus best een tijdje vermaakt. Ik heb er wat boodschappen gedaan om te koken vanavond. Daarna kwam ik bij een mooi en hoog gebouw, ik ging een kijkje nemen en vanaf de top had je een prachtig uitzicht over de stad.
Daarna ben ik nog even en het oude centrum geweest en ben ik vervolgens weer naar het hostel gegaan om te koken: curry it is. Natuurlijk had ik veel ste veel voor 1 persoon, dus hebben 2 jongens uit het hostel mee gegeten (en nog was het te veel).
Later ben ik met 1 van deze jongens (Adam uit Tsjechië) de stad in gegaan. Een vriend van hem zou later ook nog komen met een Brit die hij tijdens zijn reis had ontmoet, vanuit Tallinn. Die zouden gaan liften naar Riga, dus we wisten ook niet zo goed hoe laat ze zouden komen. We gingen naar een kroeg waar Adam de dag ervoor ook al was geweest: een ondergrondse, gezellige (en goedkope) kroeg, waar toevallig een karaokewedstrijd werd gehouden. Dat was erg leuk om te zien! Wat een verschillende mensen traden op zeg! De wedstrijd werd ook erg serieus genomen en de deelnemers werden becijferd. Dat was erg leuk. Op een gegeven moment kwamen ook Mathous (uit Tsjechië) en George (uit Engeland) naar de bar. Dat was erg gezellig. Ook raakten we aan de praat met Agnese, een meisje uit Riga. Dat was erg gezellig. Na de karaoke kroeg nam zij ons mee naar een soort van reggae bar, die erg rustig was. Daar hebben we nog 1 drankje gedaan en daarna gingen we naar huis. Tijd om te gaan slapen! Maar zeker een geslaagde avond & mijn eerste keer uitgaan tijdens mijn reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 17086

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 17 December 2016

NY and Peru

03 Augustus 2015 - 31 December 2015

Van Bergen naar Jyväskylä

04 Januari 2017 - 30 November -0001

New Zealand and more

Landen bezocht: