Dag 18: chillen & meet the locals - Reisverslag uit Riga, Letland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu Dag 18: chillen & meet the locals - Reisverslag uit Riga, Letland van Sanne Kruid - WaarBenJij.nu

Dag 18: chillen & meet the locals

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Augustus 2015 | Letland, Riga

Vandaag heb ik goed uitgeslapen, wel tot 12 uur. Dat had ik ook wel nodig, want het was aardig laat geworden gisteren. Ik ben rustig even gaan ontbijten en douchen. De jongens hadden net ergens ontbeten en kwamen weer terug naar het hostel. Daarna ben ik met George het oude centrum in geweest (de andere 2 waren te moe). We hebben veel rondgelopen en leuke gesprekken gehad. Er waren best wat herkenbare dingen. Hij wilt ook heel veel reizen maar ook werken en iets goeds doen voor de wereld, en weet ook niet zo goed hoe hij dat wilt invullen en hij komt echt met de meest uiteenlopende ideeën over wat hij gaat doen als hij terug is van zijn reis. Verder zijn we nog door een Russiche buurt gelopen, waar ze een aantal mooie en super grote gebouwen hadden. Daarna zijn we ergens in de zon op een terrasje gaan zitten en kwamen de andere twee jongens weer aanhaken. Toen zijn we op advies van Adam naar een Lets eettentje geweest met erg goedkoop en lekker eten.
Na het eten hebben we een paar uur in de zon in een park gelegen en een beetje naar muziek geluisterd. Er was echt een erg goede muzikant met een fluit en een soort van ijzeren bol.
Daarna zijn we weer naar het hostel gegaan, om een beetje te chillen, en ben ik weer even een paar dagen van mijn blog wezen bijwerken. De laatste dagen heb ik er niet echt tijd voor gehad. Rond half 9 zouden we weer de stad in gaan. Eerst zaten we op een plein midden in het oude centrum, bij een live band, dat was erg leuk maar daar betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs voor je drankjes. Daarna zijn we naar een kroeg gegaan die dicht bij ons hostel was, waar bijna alleen lokale mensen komen. Het is eigenlijk ook niet echt een kroeg, het is meer een benedenverdieping van een vervallen huis met overal banken en stoelen en een grote tuin. Maar het had wel een erg leuk sfeertje én erg goedkope drank: een halve liter bier voor 1 euro 40! Hier hebben we eigenlijk de hele avond gezeten en hebben we een beetje gekletst en ook nog met wat Letten gepraat. Op de een of andere manier zijn Letten helemaal gek op Nederland (ook al zijn ze er nog niet eens geweest). Om 2 uur vond ik het wel weer mooi geweest (want ik wilde niet weer tot zo laat slapen, zonde van de dag), dus ben ik weer naar het hostel gegaan.

Good night!

• 23 Augustus 2015 - 21:19

Micheline:

Heeey Sanne,

Echt een super leuke blog.
    Wat een avonturen maak jij wel niet mee.

Geniet nog meer van je reis.
    En we zien je gelukkig binnenkort (onze eerste wedstrijd) weer!

Kusjes Micheline

• 24 Augustus 2015 - 10:41

Sanne Kruid:

Heee Mich!

Dankje :)
    Hihi, fijn dat je het leuk vind!

Jaaaa, nog maar een paar weekjes! ;)

Kusjes!